Felanmälan - fastigheten
Från och med då föreningens fastigheter byggdes stod JM för en femårsgaranti gällande samtliga fel och brister i fastighet, bostäder och garage. Den garantin gick ut under juni 2021 vilket innebär att det är vi som förening och du som bostadsinnehavare som nu har ansvar för att åtgärda de fel eller skador som uppstår. Fördelning kring om du som bostadsrättsinnehavare eller föreningen ansvarar för att att åtgärda felen hittar du på denna sida.
Upptäcker du något fel i fastigheten, där föreningen ansvarar för åtgärder, felanmäls detta snarast för att minimera risken för ytterligare skador. Anmälan skickas till nockebyterrass@gmail.com märkt med "Felanmälan". Uppge alltid vad felet är samt namn, adress/lägenhetsnummet och telefon när du felanmäler.
Brådskande
Ring WIAB (föreningens fastighetsskötare) under deras kontorstid måndag tom fredag till telefon: 08-80 20 40
Har du ett akut ärende utanför ovan angiven kontorstid kan du kontakta deras jour. Ett akut fel definieras som:
- Fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid vattenläckage).
- Andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
Deras jourlarmnummer är 08-80 16 28. OBS! Du ska då meddela larmcentralen att larmet ska vidarebefordras till Wahlings. Du behöver ange varifrån larmet kommer, uppge anläggningens benämning samt uppge ditt namn och telefonnummer. Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Hiss
Vid fel på hissen, kontakta styrelsen på nockebyterrass@gmail.com
För akut fel, dvs att du fastnat i hissen, tryck på nödsignalen och ring Kone direkt på telefon 0771-50 00 00.